Kallelse och program årsmötet 2020

Årsmötet den 22 mars fick ställas in. Nu gör vi ett nytt försök och kallar medlemmarna i Alf Henrikson-sällskapet till årsmöte tisdagen den 17 november kl. 18.00 i Börshuset, Källargränd 4 i Gamla stan i Stockholm.

PROGRAM:
Efter sedvanliga årsmötesförhandlingar möter vår styrelseledamot Odd Zschiedrich pristagaren av Alf Henrikson-priset 2019 Marie Lundström, Lundströms bokradio, i ett samtal om böcker, radio och inspiration. Ett musikaliskt inslag får vi också: kapellmästaren Sven Idar - årets mottagare av Alf Henrikson-priset 2020 - framför ett urval av sina tonsättningar av Alf Henriksons dagsverser tillsammans med sångerskorna Susanne Ericsson och Birgit Carlstén – bejublat vid tidigare evenemang.  Jonas Hallberg gör ånyo en imaginär vandring i förnämt sällskap.

Vi säljer böcker och verskort , betalas med kontanter eller via swish.

ANMÄLNING:
Om det beklagliga skulle inträffa att vi måste ändra någonting viktigt vill vi kunna nå er. Vi ber er därför att anmäla deltagandet till vår kommande klubbmästare Gunilla Holma, nilla@nillasolution.se eller 070-392 88 88 - OSA senast den 9 november.

Välkomna, medlemmar och gäster, till Börssalen!