Årsmöte 22 mars 2020

Alf Henrikson-sällskapets medlemmar kallas till årsmöte söndagen den 22 mars kl. 15.00 i Börshuset, Källargränd 4 i Gamla stan i Stockholm. Innan årsmötet hoppas vi se medlemmar (och gäster) på den sedvanliga lunchen kl 13.30.

ÅRSMÖTET:
Efter de sedvanliga årsmötesförhandlingarna möter vår styrelseledamot Odd Zschiedrich Alf-Henrikson-pristagaren 2019, Marie Lundström, i ett samtal om böcker, radio och inspiration.

Ett musikaliskt inslag får vi också: kapellmästaren Sven Idar framför ett urval av sina tonsättningar av Alf Henriksons dagsverser tillsammans med sångerskorna Susanne Ericsson och Birgit Carlstén – bejublat vid tidigare evenemang.

Jonas Hallberg gör ånyo en imaginär vandring i förnämt sällskap.

På mötet kommer Sällskapet sälja böcker och verskort (betalning sker via kontanter eller swish).

Förhandsanmälan behövs inte. Fritt inträde. Byggnaden är tyvärr inte rullstolsanpassad, men det finns en liten hiss från hallen upp till Börssalen.

LUNCHEN:
Som vanligt ser styrelsen fram mot att få umgås med medlemmar (med gäster) vid lunchen kl. 13.30 i Grillska huset vid Stortorget, Stockholm. För 225 kr får du en fiskrätt, sallad och kaffe med en liten kaka - dryck ingår dock ej. Anmälan och betalning till lunchen ska ha nått Sällskapet senast måndagen den 16 mars, till Alf Henrikson-sällskapets bankgiro 5301–9584 eller swish 1233 030 194. . Glöm inte att uppge namnet och antal personer vid inbetalningen och att betalningen avser lunch vid årsmötet. Vid avanmälan efter den 16 mars kan återbetalning dessvärre inte ske, eftersom Sällskapet då får stå för kostnaden.

Ta gärna med gäster - välkomna!

Mer läsning:
Läs mer om pristagaren Marie Lundström >

OM GRILLSKA HUSET

Namnet Grillska huset kommer från 1600-talet då släkten Grill köpte huset, familjen ägde huset i mer än tvåhundra år. Huset har dock anor från medeltiden. År 1912 övertog Stadsmissionen huset.
www.grillskahuset.se