Välkommen på årsmöte 24 mars 2019

Alf Henrikson-sällskapets medlemmar kallas till årsmöte söndagen den 24 mars kl. 15.30 i Börshuset, Källargränd 4 i Gamla Stan, Stockholm**. Portarna öppnas kl. 15.00. Ingen förhandsanmälan krävs, inträdet är fritt och gäster är välkomna. Under årsmötet säljer Sällskapet böcker och verskort – betalning sker med kontakter eller via swish. Missa heller inte lunchen kl 13.30, innan årsmötet – se längre ner i texten för mer information!

PROGRAM ÅRSMÖTE KL 15.30:

Eftersom mötet hålls där det hålls kan man inte utesluta risken att Sällskapets ordförande Sven Unger inleder årsmötet med en visa om just Börsen. Efter årsmötesförhandlingarna presenteras 2018 års Alf Henrikson-pristagare, Huskvarna Hembygdsförening.  Till minne av styrelseledamoten Björn Barlach talar Sven Unger om hans gärning och Catharina Grünbaum läser ur hans rika versifikatoriska kvarlåtenskap. Sångliga inslag av Hans Josefsson. Vemodet kommer att blandas med uppsluppenhet i Björns anda. Jonas Hallberg framför något som han hävdar är sant, men det måste han ha drömt.

LUNCH KL 13.30, INNAN ÅRSMÖTET :

Passa på att träffa andra medlemmar (och gäster) samt Sällskapets styrelse vid den sedvanliga lunchen kl. 13.30 på Grillska huset vid Stortorget.
Kostnad: För 195 kr får man en bœuf bourguignon, sallad och kaffe med en liten kaka (men inte måltidsdryck).
OSA och betalning: Anmälan och betalning ska ha nått Sällskapet senast måndagen den 18 mars, till Alf Henrikson-sällskapets bankgiro 5301–9584 eller swish 1233 030 194. Glöm inte att uppge namnet och antal personer vid inbetalningen och att betalningen avser lunch vid årsmötet.
OBSERVERA! Vid avanmälan efter den 18 mars kan återbetalning dessvärre inte ske.

Välkomna till Grillska huset och Börssalen!

**Byggnaden är dessvärre inte rullstolsanpassad (men det finns en liten hiss från hallen upp till Börssalen).

MER LÄSNING:

Dagordning (.pdf) >
Läs verksamhetsberättelsen från 2018 (.pdf) >
Läs balans- och resultaträkningen från 2018 (.pdf) >
Läs revisionsberättelsen från 2018 (.pdf) >

Träffa styrelsen >

OM GRILLSKA HUSET

Namnet Grillska huset kommer från 1600-talet då släkten Grill köpte huset, familjen ägde huset i mer än tvåhundra år. Huset har dock anor från medeltiden. År 1912 övertog Stadsmissionen huset.
www.grillskahuset.se