Årsmöte 24 mars 2019

Den 24 mars 2019 höll vi vårt sedvanliga årsmöte i Börshuset i Stockholm. Innan årsmötet åt Sällskapets styrelse och andra medlemmar lunch tillsammans på Grillska huset vid Stortorget. Portarna öppnades kl. 15.00 och under årsmötet sålde Sällskapet böcker och verskort.

PROGRAM ÅRSMÖTE KL 15.30:

Sällskapets ordförande Sven Unger inleder årsmötet med en visa om just Börsen. Efter årsmötesförhandlingarna presenterades 2018 års Alf Henrikson-pristagare, Huskvarna Hembygdsförening.  Till minne av styrelseledamoten Björn Barlach talar Sven Unger om hans gärning och Catharina Grünbaum läser ur hans rika versifikatoriska kvarlåtenskap. Sångliga inslag av Hans Josefsson. Vemodet blandas med uppsluppenhet i Björns anda. Jonas Hallberg framför något som han hävdar är sant, men det måste han ha drömt.

LUNCH KL 13.30, INNAN ÅRSMÖTET :

Sällskapets styrelse och andra medlemmar träffades vid den sedvanliga lunchen kl. 13.30 på Grillska huset vid Stortorget.

MER LÄSNING:

Dagordning (.pdf) >
Läs verksamhetsberättelsen från 2018 (.pdf) >
Läs balans- och resultaträkningen från 2018 (.pdf) >
Läs revisionsberättelsen från 2018 (.pdf) >

Träffa styrelsen >

OM GRILLSKA HUSET

Namnet Grillska huset kommer från 1600-talet då släkten Grill köpte huset, familjen ägde huset i mer än tvåhundra år. Huset har dock anor från medeltiden. År 1912 övertog Stadsmissionen huset.
www.grillskahuset.se